tisdag 8 februari 2011

GRÅTT GRÅTT GRÅTT

 Bild Alcro

Grått tjatar jag om sen en tid tillbaka. (Alltid?) Med stor kärlek målade och laserade jag mitt sovrum i alperna i grått, och har visat flera inlägg i lovsång till grått. Kika på inlägg om barnrum, eller när jag skrev om att grått är det nya svarta och vita i detta inlägg och en gång till här... Ett av favoritinläggen är fortfarande det om utomhusdesign eller trädgårdsdesign; grått och vitt ute som jag skrev om här.
Grått är hett helt enkelt. Och nu kommer Alcro med en ny trendpallet, kallad Ad.grey. Visar några snygga bilder ifrån denna nya färgpalett. Och vad skulle jag inte ge för den där lampan från Jielde!!!!! AH!




De sista två bilderna visar alla kulörtoner i grått från Alcros serie. Mycket vackra. Kom ihåg att grått lyfter mjukt de flesta andra accentfärger, med en sober och elegant eftersmak.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar dessa bilder!! Speciellt med lite lila till. :D

    SvaraRadera
  2. Hej Karin Läst mycket som skrivits på din sida om grå färg på väggar Men hos oss är stora frågan vilken grå färg skulle vara vacker på köks luckorna Har haft vitlaserad ek som gulnat Vi har en enplansvilla byggd 1986 men ändå lite gammaldags med spröjsar på fönstren och en röd tegelvedspis med vit kåpa Golvet är oljad bred ekparkett Och så är det 125 cm hög pärlspont på väggarna som är målad i NCS 0502 Y liksom även alla ca 8 cm breda lister runt fönster och dörrar Och vilken glans blir vackrast och mest lättskött tror du?

    SvaraRadera