lördag 5 februari 2011

LÖRDAGSSURF


Bild Skeppsholmen

Sitter och lördagsbostadssurfar... som vanligt. Jag snubblar ofta in på loftlägenheter även om jag letar efter ett hus här i krokarna och absolut inte ett boende i stan. Men det är något med loftlägenheter, innevånarna i dem är oftare än inte väldigt designintresserade och de är snyggt utförda arkitektoniskt. Men själv har jag alltid ett litet "aber" med den låga takhöjden i utkanten av lägenheten. Just denna hade väldigt lågt längs kattvindarna, men jag visar den ändå för den var så finkänsligt stylad. Belysningseffekten av armaturen ovan är som en saga! Och bordet - ja tack!




 Ett bord som "focalpoint", med ett smakfullt stilleben. Märk golvet i klinker som är genomgående i hela våningen, det gör att varje rum känns väldigt stort och hjälper till att flytta ögat inåt i rummet.


Fina stolen av Bertoia, med ett vackert bord i trä. Eftersom stolen är helt sjukt oskön att sitta i har man löst detta med en fäll. 


Bara vindsvåningar (villa eller lägenhet) får såna här "alladin-utrymmen". Spännande kryp-in som gästrum.

4 kommentarer:

  1. Hej Karin!

    Jag har nyligen hittat till din blogg och jag bara älskar den =) Vi har alldeles nyss flyttat in i vårt nybyggda hus, ritat enligt våra önskemål. Huset påminner väldigt mycket om arkitekthus raka linjer och stora fönster. Nu till min fråga...

    Jag vill sätta gardiner i vardagsrummet, som har tre avlånga smala höga fönster per vägg. Det är ett mellanrum på ca 120 mellan varje fönster. Jag vill sätta skenor i taket och ha vita gardiner som går att dra. Var hittar jag dessa? Måste jag sy? (Jag känner inte att tiden finns!) Jag såg bilderna av ditt sovrum och gillade tanken på att mixa tunna vita gardiner med lite tjockare. Hjälp snälla!

    Mvh/Emma
    Ps. I väggen som går mot köksön (vi har öppen planlösning) vill jag sätta Kippistyget från Marimekko. Vad tror du om att endast ha en tygbit av det och resten vita gardiner?

    SvaraRadera
  2. Vilken uuunderbar inspiration och häärlig blogg!! Superfin interiör, skulle gäärna ha det så där hos mig :))

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Hej Emma, tack för din förfrågan, jag skall jättegärna komma med ett mer utförligt svar till dig om några dagar. Jag gör det troligen som en form av ett inlägg :)

    Välkommen hit!

    Och A house with a view - du är också sååååååååååååå välkommen! Roligt med nya läsare :)

    Karin

    SvaraRadera
  4. Jag väntar med spänning =)

    SvaraRadera