lördag 19 mars 2011

SNEAK A PEEK HEMMA HOS KÄND INTERIÖRSTYLIST


Bild Oscars

Sitter med lördagsfrukosten och SvD Magasinet och DN Bostad som vanligt och bostadssurfar. Och så ser jag ett välbekant svart vitt hem. Det där udda flasktället får mig att haja till. Detta hem har jag sett förut, japp, minsann. I Residence för något år sedan. En inredningsarkitekt som jag samlar ju alla gamla magasin på högar och just det numret ligger fortfarande omkring nånstans. Kikar på hela mäklarannonsen och känner igen resten. Japp, det komplett svart-vita hemmet med mycket gröna växter är hemma hos en mycket känd svensk inredningsstylist. De där randiga svart-vita kuddarna i soffan och alla bokstäver och siffror på väggarna går inte heller att ta miste på, hennes signum. Tjejen är ju den som mest personifierat svart-vita hem, hon har även gjort svart-vitt folkligt när hon tom stylade IKEA förra året. Alla montrar i entren till IKEA Kungens Kurva-huset var dressade med vita möbler och lite trärent och svarta detaljer i denna stil.



Har ni gissat vem? Så klart är det Lotta Agaton, stylisten som syns och hörs i de flesta magasin från Residence till Elle Interiör. Kolla bara in hennes blogg som baaaaara är svart-vit...






Men ärligt talat - även om hemmet är stylat i bästa inredningsmagasinstil - så är jag väldigt trött på stora bokstäver på väggen... :/ Det får mig bara att tänka på reklambyråers interiörer på 90- och 00-talen.


Men grönt är skönt, helt klart :)







Och här var det någon som inte ville ha svart vitt :)
Nu mina vänner är det löööööööööööördag och det vackraste vädret här i Saltis! Solen skiner, fåglarna kvittrar och troligtvis glittrar havet även om jag inte sett det än - det är bara vårt garage som har den äran att ha havsutsikt i ett lustigt planerat bostadsområde! Men troligen är det vackert som en tavla. Trevlig dag alla!

1 kommentar:

  1. Hej! Var kommer "hus"lådan på köksbänken ifrån? Har letat ihjäl mig efter den utan att finna den! =) /maja

    SvaraRadera