onsdag 2 mars 2011

SNYGG UTOMHUSBELYSNING


Bild Ryde'ns

Nu är det vår ja, mars och allt... Snart kan vi njuta av våra uteplatser igen. Och för att förkorta väntan så kan vi mota olle i grind - eller förhindra mörkret på eftermiddagen - med lite skön utomhusbelysning. Det har ju hänt massor på utomhusarmatur-fronten de senaste åren. Snygga designade utomhuslampor finns hos de flesta leverantörer. Så vi kan glömma en lampa vid dörren och en stolpe vid garageinfarten. Nu kan man möblera sin uteplats precis som ett vardagsrum med snygga lampor. Ovan en bild från Ryde'ns med ganska ordinära (men snygga) spotar på spontväggen. Men sen står det ett par utomhuslampor till vänster som adderar massa stämning i trädgården!


Små låga armaturer; runda, fyrkantiga, platta som en pall... Alla möjliga former för rätt look.




Stämningsbilderna är så snygga, skulle kunna tänka mig de flesta av dessa konstellationer av armaturer och konstrottingmöbler. Armaturerna själva är också i konstrotting, och med IP-klassning 44 vilket innebär att de kan bli blöta (eller stå i badrummet om du vill det?).


En högre armatur, som en golvlampa, skulle jag kunna ha på min baksida. Den skulle synas snyggt inifrån mitt vardagsrum. Längtar onekligen efter våren, solen har värmt till ett par plusgrader ute idag :) Första dagen tror jag bestämt!

5 kommentarer:

  1. Kul... jag har också gjort ett inlägg på samma tema idag!

    SvaraRadera
  2. Det blir sååå stor skillnad med bra utebelysning! JAg är lite sugen på OJ lampan...

    KRam och ha en bra dag!
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Jaaa nu spritter det i vår-nerverna, vill få fiiiint ute :) Ha en bra dag ni med tjejer, och Irene jag ska kolla hos dig då också.
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Hej! Letar efter snygga utelampor till balkongen. Gillar starkt dem "stående-korgvarianterna" men vart hittar man dem ?? Med vänlig hälsning, Eric

    SvaraRadera
  5. Eric, menar du denna lampa som "stående korgvariant"?

    http://studiokarin.blogspot.se/2011/04/magisk-med-ny-utebelysning.html

    Den finns med i inlägget i länken ovan, och med nätbutik.

    Mvh Karin

    SvaraRadera