måndag 14 mars 2011

VARDAGSRUMMET UPPDATERAS


Kollage studio karin

Måndag!! Nya friska tag. Jag har spenderat mycket av tiden förra veckan till att få klart i vardagsrummet. Många små projekt som aaaaaaldrig händer blev gjorda :) Tavelväggen och lite grönt införskaffades. Har till och med gluttilurat på en Jielde lampa (som står på önskelistan sen Gud vet när) på auktion, se kärleksförklaring och fler modeller här. Kom så på mitt moodboard för vardagsrummet som jag gjorde i oktober! Ett av mina favorit moddboards för hemmet. Börjar närma sig resultat i detta rum, me like. To-do-listan är ändå alltid alldeles för lång! Nån av de där små fina tavlorna i kollaget av Lina Boden som finns på Andyland kanske skall hitta hem hit också? Några av bilderna är av Lovisa Burfitt från Wonderwall men de är för stora för vad jag behöver. Well well, lyxproblem. Och vasen från Svenskt Tenn har hängt med på önskelistan ett tag också. Mmmm, jag kan i alla fall se resultatet närma sig! Jag vet av erfarenhet att jag borde göra klart "inomhusprojekt" innan april börjar. Då snöar jag nämligen oftast in på altanen och uteplatserna och åker till brädgården titt som tätt :)






Den här lilla godingen hade jag gärna haft i mitt tavelkollage,  Little Lies av Jenny Mörtsell också på Wonderwall. Jag hade en period som tonåring när jag bara målade föreställande porträttbilder i denna stil, men inte så här sjukt bra förstås. Men den finns bara i 70 x 100 cm så den blir för stor i tavelkollage-väggen. Kanske över soffan?


Den finns även på häftiga designhotellet Story Hotel i Stockholm i denna special-stora version. Nu, kavla upp ärmarna och åka och ta tag i stoooooora projekt på arkitektbyrån :)






1 kommentar:

  1. Tycker mig skymta en Flos KTribe där i bakgrunden, den är ju så grymt fin! Den gör sig väldigt bra där bakom soffan, smälter in fint. Hela soffbilden är ju bara så snygg. Härligt att du känner att du snart betat av to-do-listan. Då kan du njuta av att sitta på altanen till våren istället :)
    KRam Linda

    SvaraRadera