söndag 3 april 2011

STEN SOM STÄNKSKYDD - STORLEK OCH PRIS?


Bild Skeppsholmen

Söndag söndag, bostadssurfarsöndag.... Idag har vi inga visningar att gå på, så jag finkammar hemnet istället. Och snubblar på lite bra referensbilder jag kan behöva. Så här kommer min extremt uttjatade favorit igen, carrara i ett vitt blankt kök :O (sluta tjata!). Men det jag tänkte visa idag är hur man kan minska stänkskyddets kostnad med ett par tusenlappar... Ovan ett mycket elegant utfört exempel med hela utsågade marmorskivor, uppmätta för detta kök. Extremt snyggt, och tyvärr lite dyrt.

Bild Skeppsholmen

...Här är en annan sten (granit), men det jag vill visa är hur man kan göra det lite billigare. Ta plattor i önskad sten, men man behöver absolut inte ta små plattor. Man kan ta rejäla stora golvklinker plattor i storlek 60 cm höga och 30 cm breda. Man får fortfarande väldigt få linjer (fogarna) och har man ett kök som har 60 cm breda skåp kommer fogarna att linjera sig med över- och underskåp (det har man inte här, men det hade varit ultimat) och jag ääääälskar när det är snygg geometri... Man kan köpa in stenarna själv istället för att specialbeställa, och låta plattsättaren sätta upp per timspris istället för det något dyrare alternativet överst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar