måndag 30 maj 2011

ETT UTERUM I TRÄDGÅRDEN


Jag skulle hemskt gärna ha en stor tomt, som jag kunde inreda med olika avdelningar med altangolv, gröna bersåer och ett uterum någonstans. Där man kunde sitta och mysa i möbler och dricka saft hela dagen lång. Denna bild har jag i min inspirationsmapp, och den kan man använda som "moodbild" för ett modernt uterum. Jag skulle bara bygga ramen i plank, och utelämna glasväggarna. Man behöver bara definiera "väggarna" med ramen, så har man skapat sin uteplats. Taket kunde man ha antingen öppet eller med lite pergola/ ribbstuk. Sen in med möbler, krukor bord och det man känner för. Extra effekt med att man lagt stengolv som en stor matta runtom uterummet.


En till variant, i svart. Samma tänk, med stengolv som avgränsar en yta, och sen trädgård som tar över utanför det. Mycket snyggt om man kör den moderna stilen hemma (gärna med ett funkishus eller modernt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar