fredag 4 januari 2013

STILSTUDIE I SKILODGE INTERIÖR



Hej fredag! Min kameraladdare har jag glömt i Sverige, så jag får klara mig med mobilen här i alperna en månad. Men på bloggen kan jag lägga ut inspirationsbilder jag finner på nätet istället. Idag fredagsmyser jag in i ett urläckert chalet jag hittade här. Riktigt cool skilodge känsla, kan även inspirera fjällstugor hemma. Arkitektur efter geografisk plats gillar jag; ska det vara fjällstuga skall det vara grovt och mysigt :) Ovan en lodgesäng med sängarna i olika riktning som påminner om lösningen jag ritat här i vårt familjesovrum. Underbar.




Ett fantastiskt vardagsrum. Vi fyller på med möbler och inredning mer och mer i denna chaletstil, man känner sig lite fram i ett nytt hus men efter fem år har huset verkligen börjat få en hemtrevlig känsla, som ovan.




Här en stilstudie som jag verkligen var ute efter: en inbyggd köksö i skilodge stil. Vi har en ny köksö i chaletköket som väntar på att byggas in bakom den rätta stilen. Och denna bild motsvarar vad vi söker till hundra procent! (Snapshot lagras bakom pannbenet...)





Fondvägg som även tjänstgör som hel sänggavel. Det har vi med. Jag försökte mig först på att lasera in vår vägg i brunt som i detta sovrum ovan, men det bidde så fel så fel, ack Österrikiska färgbutiker och deras färgprover i frimärksstorlek.... :/ Jag fick rädda det senapsbruna rummet genom att täckmåla vår vägg grå istället. Och då blev det bra! :)




Trevlig fredag önskar jag er!


Bild här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar