söndag 14 april 2013

INSPIRATION FÖR UTEMÖBLER I SEKELSKIFTE SLASH KOLONIALSTIL




Jo, apropå altanen och att var ute hela dagen... Söker inspiration för fulla muggar för vårt nya uterum, altanen, verandan. Ny altan för oss, som är nyinflyttade, men gammal altan för huset självt. Nya huset är i sekelskiftesstil och i radhuset vi lämnade hade vi ganska moderna möbler. Så vad ställa här? Vi har inget som eg passar i husets sekelskiftesstil. Och eftersom vi hade en platsbyggd soffa i vårt förra hem så har vi blivit av med bra många sittplatser vid matbordet när man är många. Så npgon form av inköp måste det bli till uteplatsen. Jag vill inte ha för självklart, för förutsägbart och välja de svenska klassikerna i gjutjärn (även om de är fullkomligt ljuvliga många av dem!!!). Till matstol och bord vill jag ha något mer oväntat.  Så vad blir det. Gärna ett mycket stort grovt bord, plankbyggt eller med stor betongskiva som ovan. Och kanske mer kolonialstil på stolarna, som korgstolar runt det moderna bordet ovan? Denna bild är från Zetas handelsträdgård (mmm, kanske måste dit i veckan, det är nog dags för vår-inspo-tripp till huvudstadens bästa handelsträdgård!!) och kombinationen av möblerna så fin. Lovely.




Kolonialstil i kombination med ett snarlikt vitt staket som jag har. Och så korgstolar och stort bord. Men jag föredrar det mer kaxiga krocken med hårt betongbordet och sirliga korgstolar i första bilden. Men leverantören jag skall kolla upp för korgstolar är Artwood, som också har denna bild i sin vårkatalog. Nu, god kväll på er kära läsare. Tänk, vad ljuvligt att fundera på utemöbler igen! Det. är. våååååååååår :)


Bild Zetas

2 kommentarer:

  1. Supersnygga utemöbler! Jag är på jakt efter något liknande, vackert!!

    Kraaaam aka

    SvaraRadera