måndag 27 maj 2013

VÅNING MED PERFEKT KLASSISK VINTAGE MODERN MIX



Ny vecka och nya horisonter och jag hittar en galet snyggt inredd våning via Emmas blogg. Mannen bakom inredningen (invånaren) är creative director och sådana har ju naturligtvis full koll på koncept, visualisering och hur färdiga bilder skall bli bra. Så hans våning är naturligtvis exceptionellt bra på bild. Troligtvis lika snygg i verkligheten också, eftersom våningen redan är såld :) Min absoluta favoritbild är vardagsrummet ovan, inte bara för att bilden är perfekt utan för att inredningen på bilden är det. Med underbara höga golvsocklar och gigantisk konst på väggen (kaxigt snyggt), en vintagefåtölj (designklassiker från Wegner) och så förstås den fina kelimen på golvet. Och hellånga linnegardiner från taket. Till och med den lilla blåvita kinavasen är perfekt. Skulle gärna ta ett stycke copy-paste och dutta runt denna interiör i det ofärdiga hemmet jag har runt mig i detta nu. Bara lovely är det!




Fantastiskt fint lutat golv, som dessutom är vitoljat.




Klassiska 15 x 15 kakel på väggen, vita med mörk fog, samt ett mörkt grått kök. Det ser ut som ett Kvänumkök med utanpåliggande stommar. Ah så fint! Hos Emma hittar du fler bilder, här.



Bild Skandiamäklarna/ via Emmas designblogg

2 kommentarer:

  1. Köket tror jag är byggt via Pickyliving. Hittade det på deras hemsida tror jag att det var. Supersnyggt iaf!

    Louise

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Så fantastiskt fint kök!! Vi håller på att renovera vårt förfullt. Har du någon aning om var köksfläkten kommer ifrån?

    Caroline

    SvaraRadera