tisdag 26 november 2013

FANTASTISKA NYA LIFESTYLE BILDER FRÅN GUBI BESTLITE



Jag vet få som är så duktiga på sin varumärkesintegritet som danska Gubi. Ni vet de som har lampmärken som Bestlite och Grasshopper. De vet verkligen hur deras styling-profil skall läggas. Det skall vara snyggt. Det skall vara nytänkande. Det skall vara klassiskt. Det skall vara modernt. Det skall vara bara så jäkla rätt och in i bengen grymt. Nyligen släpptes deras lifestylebilder för 2013, och bilderna är så vackert fotade och visar så väldesignade vyer, det är så genomtänkt att man sitter en stund med hakan i knät och bläddrar. Igen. Jag tror inte att jag vet något märke som är så duktiga på att hålla sin integritet och stil i sin varumärkesprofil som Gubi. Stilen skulle bäst kunna beskrivas som något internationell, med en bra mix av design från olika epoker som tillsammans sätts ihop till ett personligt uttryck. (Stilar av denna typ kallar jag Vintage Modern Mix här på bloggen.) Materialen man kombinerar är mässing, varma trätoner, porslin, sten, växter. Jag har valt ut ett gäng bilder ur Gubis Lifestyleserie, och tillsammans utgör de en helthet som skulle kunna vara ett komplett, fantastiskt hem. (Fast de är fotograferade på Design Museum i Köpenhamn.) 












Bild Gubi

1 kommentar:

  1. Hej,

    Skulle inte du kunna tipsa om soffor? Jag vet inte vad jag söker längre. Jag var tidigare fast besluten om att det skulle bli en Howard-soffa när vi tids nog skulle slå till på en ny. Men nu är den så vanlig, många har den och då blir jag rädd att vi skulle tröttna. Såg även att Englesson hade en fin variant med knappar i soffryggen. Men det skulle vara kul att få lite inspiration från dig, nått klassiskt som håller.

    Tack! /elin

    SvaraRadera