söndag 23 februari 2014

SNYGGA SOFFBORD MED VALFRI MARMOR OCH UNDERREDESFÄRG



Hej söndag! Här kommer ett riktigt snyggt söndagstips. Soffbord med marmorskiva och valfritt underrede. Och valfri marmor också för den delen. Så genialiskt snygga, och så superbt att kunna välja den metallfärg som passar bäst hemma. Själv har jag en hel del carrara redan (soffbord, sideboard) i vardagsrum och kan inte ha mer i intilliggande tv-rum. Men jag skulle gärna ha den "inverterade" looken, svartgrå botten med ljus ådring. Nero Marquina marmor. Som ovan. Så sjukt vacker marmor det med. Bordet heter Ninety Table, här ovan med svart underrede, och det finns även silver och mässing att välja på. Marmor finns vit, svart, grön. Självklart är det Artilleriet som har så snyggt urval/ här





Bild Artilleriet

3 kommentarer:

  1. Ja, dom är fina! Har sneglat litegrann på dem :). Finns också på Plan ett i Stockholm. Kan ändå bli att jag följer ditt exempel och går och beställer ett...men först soffbeslut....valmöjligheternas dilemma ;). / Helene

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur tänker du kring storlek på soffbord? tycker det är galet svårt. Har en grupp med en 3 sits soffa och 1 fåtölj på vardera sida typ. Vet inte om jag ska slå till på ett kvadratiskt, rektangulärt eller runt soffbord. Har hittat fina varianter i alla former men kan inte bestämma mig, och då alla är med marmorskiva och därav ganska dyra vill jag inte ångra mig... Tack för superblogg! Malin

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag använder alltid olika soffbord, runda på diameter 120 cm, eller kvadratiska 90 x 90 cm, eller små, eller flera... Jag ritar alltid upp en möbleringsplan innan jag beställer till kund så det finns nog inga generella svar tyvärr. Jag har idag en tresitssoffa, och två fåtöljer på sidan, och två puffar mitt emot fåtöljerna (så jag har tre sidor med sittplatser). För att hålla ihop hela gruppen valde jag ett stort tungt kvadratiskt marmorbord som håller ihop gruppen.
    Karin

    SvaraRadera