tisdag 20 maj 2014

VACKRA ANNORLUNDA HEM I GAMMAL BRUKSARKITEKTUR



Hej tisdag! Nu var det längesen jag hade ett bostadsspan på bloggen. Vanligtvis brukar jag surfa runt på hemnet på bloggen på helger, men som sagt var det ett tag sedan jag gjorde det. Och nu har jag fått syn på ett hem jag bara måste visa er, fast det är en helt vanlig tisdag. Det är något så ovanligt som en våning i ett torn, på Lidingö. Två etage, med egen ingång. Ljuvlig bostad. Jag älskar när man tar tillvara gammal arkitekturkultur och gör bostäder av dem. Mycket som man gör i England, och Holland. Gammal bruksarkitektur som blir helt fantastiska egna och unika hem. I detta torn finns en tvåvåning lägenhet alltså, och bara entrén blir jag kär i, med den gotiskt formade entrépartiet med mönstersatt tegel (älskar mönstersatt tegel...), och i hela arkitekturen invändigt har alla fönster matchande toppig gotik-stil. Grymt vackra fönster! (Som ett litet styling-sidospår; de där krukorna köpte jag också i helgen, och har också lavendel i dem! Vilket sammansträffande :) Väldigt fina och ett mycket bra tips, från Blomsterlandet)




Ett annorlunda hem.





De vackra fönstren.




Hela interiören ser du här. Det var ett bostadssurf tips, ha en bra dag alla :)




Bild Svenska Mäklarhuset Lidingö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar