måndag 19 januari 2015

KLASSISKA ALTANDÖRRAR



Hej måndag! Idag har jag varit och kikat på en tillbyggnad som jag ritat (i klassiskt stil, till ett sekelskifteshus) - så spännande att se! Funderade lite över ett par altandörrar när jag var där, enkel versus dubbeldörr. Enkeldörr är ofta billigare i inköp, och enklare att få att fungera med en trappa i 90 graders vinkel mot dörren - utmed fasaden - pga dörrbladet som bara viks undan åt ett håll. Men både jag och min kund var rörande överens om att det fantastiskt vackra med dubbeldörrar var värt den extra investeringen i inköp och besväret att göra en lite bredare trappa utmed fasadväggen så att man kom runt dörrbladet som blir stående "i vägen" när man rundar det. Oooohh, så vackert det kommer bli i det matrummet. Huset ifråga har samma stil på sina originalfönster som dessa dörrar har, därför sändes denna bild till det uppdraget som ett vykort idag. Men det blir det vitt på snickerierna. Lovely.



GAVEL EFTER.


GAVEL FÖRE.



Bild via Decorare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar