onsdag 23 september 2015

INREDNINGSKONSULTATION



Hej onsdag! Idag har jag haft ett roligt och givande möte med kund, där en nyinköpt funkisvilla skulle få beslut kring alla val av färger, material, ytskiktsbehandlingar, eventuella möjligheter till planlösningsförändring, vilka lampknappar passar vårt hus, vad man ska tänka på etc. Vi hann igenom massa roligt, och jag gillar verkligen totalrenoveringar. Jag bor ju mitt uppe i en själv och vet att har man tagit många beslut i förväg och har en målbild klar för sig så är det så mycket lättare när hantverkarna frågar sina tusen frågor på plats. Många saker - som planlösningsändringar - kan man skjuta på och bo in sig först. Men att fräscha upp alla ytskikt och göra en inflyttningsmakeover - det är verkligen kul att kunna bidra med råd och förslag och kunna måla upp en vision på ett ledset mäklarprospekt och se i sitt huvud hur fint det kommer bli! På plats i min studio, ett snapshot på bordet, visar jag idag. Trevlig onsdag på er vänner!



Bild studio karin



1 kommentar:

  1. Hej Karin! Du skrev i ett tidigare inlägg att stora ytor kräver stora rena drag. Jag har tänkt lite tvärtom, att det krävs lite plottriga detaljer för att det ska bli mysigt istället för ödsligt i vår lägenhet med öppen planlösning. Jag har kört fast lite på just det stora vardagsrummet så det vore förstås guld om du vill tipsa lite mer om att inreda större utrymmen! //Emma

    SvaraRadera