fredag 30 september 2016

MAGISKA NYANSER OCH HELGPROJEKT PÅ GÅNG




Hej fredag! I helgen skall jag ägna mig åt ett par hjärteprojekt, i storlek som jag älskar! Att måla möbler. Det är snabbt gjort och kan göras klart på en helg. Och det är så belönande med projekt som blir klara i stort sett samma dag som man sätter igång. Jag hade den stora turen att bli kontaktad av Gysinge, för att testa deras linoljefärg. Och jag har nu haft dessa vackra burkar ståendes, pockande på uppmärksamhet, här intill skrivbordet ett tag. De har magiska namn som 15% grön umbra, 2 % grön jord, kimröksgrå, osv. Nu är de äntligen öppnade, och doftar i hela studion.




Med den nyfunna inspirationen från i onsdags (leverantörsmöten ffa textiler) så har jag sprungit runt i hemmet med dessa vackra linnetyger (från Astrid) och bara oooo-at och aaaa-at över nyanserna, och drömt om de rätta kulörerna på möbler och väggar. Typ Farrow and Ball nyanser. Och funderat på snickerier, och ett par möbler som skall målas om. Enter: de nya linoljefärgsburkarna!....




....som går så väl ihop med de vackra linne-nyanserna att jag bara baxnar. Efter en grundlig undersökning av alla nyanser i vått tillstånd, så har jag funnit en solklar favorit, som skall bli just helgens projekt. Är jättenyfiken på hur de ter sig när de har torkat på en möbel.





30% grön umbra heter min nya kompis, en grågrön färg, med ganska mycket brunt (värme) i. Jag skall måla den på en möbel som (förhoppningsvis) så småningom även skall kläs i linnetyget underst i bild. Gudars skymning, så nyfiken jag är.




Japp, ett par helgprojekt i de öppnade burkarnas färg blir det nog. Allt gott till er, och en trevlig fredag önskar jag er :)




Bild studio karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar